7 Kasım 2009 Cumartesi

Dun evlat olan, es olan bugun o gunleri unutursa !..

Ana : Kuyumcudaki kizin... muhendis ile evlenecek ya O muhendisin annesi gelmis. Kadinin 4 çocugu varmis senede her çocugunda 3 er ay kaliyomus.
Bu kiz söyleniyodu neden evinde oturmuyo ne var çocuklarinin yaninda ayy baktimda istemiyo kimse yami millet tastan çikmis demekki ama kendi anasi kaliyor.
Cevdet'e demistimki gelicem sizde kalicam bi kaç gün "Yaaa hadiya isinmi yok senin nereye geliyosun sen yaa Cemile istemez ki" demisti. Hayyy anasini aci be hayat

Evlat : Hayat aci degil zor! Bunlar aci seyler gibi gelebilir sana ama senin kaynanan geldi zamaninda anne, iste yasadin
kalmis seninle, ne kadar kaldi ise yasamis gormussun... Senin aslinda yasamadigin sey kalmamis , ermis olman lazim ama nedense
hala oyle sey yapiyorsun hani bakim ne diyecekler gibisinden kontrol ediyon cocuklarini. Gecti o devirler
Artik kimse senin zamanindaki gibi kocasinin anasini, babasini, kardeslerini cekmek, onlara hizmet etmek zorunda degil ki.
Bunun icin evlenilmiyor ki hem ? Ne yani elin kizi oglunu sevdi diye adamin tum ailesine de hizmet mi etsin ?
Sana ettirmisler, bu adi toplum gelenekleri, kurallari, baskisi yaptirmis sana...
Ama sen o yaptiklarini bugun "iyi ki de yaptim, yaparken cok mutluydum, en guzel gunlerimdi kaynanamla, Mehmet ile gecirdigimiz gunler" diye animsiyorsan bilemem tabi !
Bu durumda sana hos gelmeyen sey baskasina neden hos gelsin ki ? Niye oyle dusunuyorsun ?
Haa! dersin ki ben o senin deli babaannen gibi miyim ? Elbet degilsin ama biliyorsun bir soz var da aklima gelmedi tam  "insan yerinde agirdir" mi ne gibi iste.
Al sana misal... Babami millete sorsan melek , iyi bari alayim da melekle 1 gun oturayim desen dayanilir mi ? Babami kendine sorsan ermis , kanatlanip ucacak :)
E babamla 1 gun yasanilir mi ? Yani herkes kendini cok iyi, melek, super uyumlu, ilimli zannedebilir amma karsindaki icin oyle olmayabilirsin.
Hele ki bu surec gunde 24 saat, bir kac gun, birkac hafta falan oldu mu ? O hoo !!!
Yasadin iste donup donup sen bak gecmisine bizzat anilarinda gerceklerle dolusun sen

Ana : Vayyyy deniyorum haaa tüh banaaaa ben çok kötü biriymisim meger anladim ne oldugunuda söyledim yanilmamisim  cevabimi aldim neyse.
Kariyi bulan anam da varmiydi demiyo iste al sana bekliyodum. Sadece Halit degil yanii herkes öyle meger. Hahh ben ölücegimide bilicem !
 
Evlat : Haha sen uzerine oyle aliniyorsan alinirsin anacim. Herkesin oyle olup olmadigi yok.
Olaya sira bande ben anayim tarafindan bakarsan oyle olur... Ama sira birinin kayinanasinda iken neler yasadigini hic dikkate almiosun yani.
Hmm ilginc, yani sana gore millet kari diye aldigi insan bir nevi hizmetcisi o zaman. Kocasinin anasi,babasi, kardesi gelse hizmette kusur etmeyecek.
Senin bir zamanlat ettigin gibi ? Zorla, istemeyerek biseyler yapiliyor ise ne anladin ondan sen o zaman ? Oyle mi olsun istiyorsun :)
Yani ben gidem de zorla da olsa kabul etsinler gibi diyon bi anlamda iste... Sadece Halit'in olup olmamasi olayi degil hem olay.
Senin sevgili oglusun orada anacim. Al da bak, kim geliyor, kim ariyor, kim ulasiyor, kiminle konusuyorsun, kim engelliyor, hic haber vermiyor sana ?
internette bile esamesini gostermiyor sana ! Ancak isi dusunce mantar gibi beliriyor ummadik anda ve yerde gozunun onunde !..
Sen sorulari sor kendine de oturup bir cevaplarini ver kimin ne oldugunu bulursun. Ben sana diyorum ki gunumuzde toplum ve aile yapilari degisti.
Kadin artik esir gibi kari olmuyor kocaya diyorum sen lafi aaa sen de mi burutus diye ceviriyorsun ! Ben degil anam dunya degisti.
Bak ben demiyorum , kendin dedin asagidaki kiz istemiyor diye. Sen neden bir yerlerden bir seyler bulup onu kendi ailendekilere sokmak icin konu yapiyorsun ki?
Gereksiz bir sey bu... Olaya baktigin acidan bakarsan tabi oyle gorunur ama bak...
Bu dedigin konu evlatlarina ozel has bir durum degil ki ? Elalemin evladi da istemiyormus. Kendin gordun, diyorsun iste.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder