23 Nisan 2013 Salı

Bunların hepsi kuruyemiş !..

Bunların hepsi kuruyemiş !..
 
Hep bu kuruyemişçi tabelalarına kafam takılmıştır da !.. Kuruyemişçi açmış adam, kızının adını vermiş "Merve Kuruyemiş" !!! Ne zaman , nerede , nasıl yani ! ? Sapık mısın sen kardeşim bi leblebi alacaktım, tiksinç kuruyemişçi öğğğüüü...

Bir de sucularda gördüm benzer bir olayı. Misal kızın adı Damla... Sucunun arabada yazan şu "Damla içme suyu" , içme dedim, o damacanaların hepsinin ırzına geçilmiş asansörde !!! Püheü pü höörk tüü ( ağızda kalan suyun tiksinerek dışa atılması efekti)
 
Bu bakış açısını bana gösteren teee ilkokul yıllarında aynı sınıfta olduğumuz bir kızdı. O zamanlar böyle ansiklopedi (bu da nasıl bir kelimedir böyle) olayları vardı. Kırmızı kaplı "İlkokul Ansiklopedisi" yazan kalınca bir kitaptı. Bir şey okuyacağız, öğretmen dedi, ben de açtım rastgele bir sayfa. Başlık şöyle "OKUMA" , sıra arkadaşım kız hemmen şöyle deyip sayfayı değiştirmişti "Bunu okuma, bak okuma yazıyor" !.. Hatırladıkça hala gülerim... 


Bir de İstanbul'un Bebek semtinde ilginç tabelalar görmüştüm. Kasap vardı ana caddede, halen var mı bilmiyorum. Kapısında telefon numarası da görünürdü. Tabelası büyük ve ışıklı idi ve şöyle yazıyordu "BEBEK KASABI" ! Onu geçince Arnavutköy'e doğru bu sefer sizi bir kuruyemiş-alkol-meze-türlü yiyecek satan bir büfemsi ufak market karşılıyordu. Tabelası ise şöyle idi "BEBEK ÇİFTLİĞİ" !.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder